Kuidas inimesi ettevõttes hoida?

See on puhtalt fokusseeritud tegevustele, mis on spetsiaalselt mõeldud inimeste hoidmiseks  Enam ei piisa sellest, et me maksame palka ja töötajal ei ole põhjust ära minna. Oleme mitmel põhjusel uues kohas. (heaolu tõusuga prioriteedid muutuvad, tooturuolukord on muutunud, töötajad on konkurentsikeskkonnas)

Ehk, et enam me ei piisav see, et töötajal pole põhjust lahkuda. Töötajal peab olema põhjus, et jääda. Mis on see, mis hoiab töötajat ettevõttes, kui talle pakutakse konkurendi poolt suuremat palka? Mis on need meetmed, millega me töötajat kinni hoiame? Karistus? Trahv, konkurentsikeeld?

Kas me pikemas perspektiivis saavutame oma eesmärke, kui me takistame oma töötajat tema ambitsioonide elluviimisel, või on targem toetada tema ambitsioone, toetada teda töökohal ning luua strateegia, mis annab oodatud tulemuse. Muud võimalust lihtsalt ei ole.

Võib võtta ka tuima kaluri positsiooni ja võtta seda, mis turult üle jääb, keda teised ei taha – see ei nõua pingutust, aga ei anna ka soovitud tulemust.

Kas saab panna mõõdikuid?

Jah, saab küll, aga kõike ei saa lühiajaliselt mõõta. Üldiselt pehmeid väärtusi ei saa mõõta lühiajaliselt, organisatsiooni kultuur, kujundatud väärtused – väärtusi kujundatakse, mitte ei kirjeldata. Kuna iga grupp on eriomane oma grupidunaamika osas, nagu ka iga inimene, ning interaktsioioonis tõstatab see inimestes välja erinevaid külgi. Aga just pehmed väärtused on need, mis täna kõige rohkem inimese otsuseid mõjutavad kas jääda või minna…

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga